Google Friend Connect




Making Money Online

Making Money Online
Making Money Online
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

18 May 2007

Posisi Seks Biasa Yang Luar Biasa Coital Alignment Technique

Posisi Seks Biasa Yang Luar Biasa Coital Alignment Technique

Dating Perempuan Wanita Melayu

http://dating.perempuanmelayu.info/

Coital Alignment Technique (CAT) adalah antara teknik yang diperkenalkan dalam meninggikan kebarangkalian seorang wanita untuk mencapai klimak (orgasm) dalam hubungan seks atau mencapai klimak serentak dengan pasangan seks. Coitus adalah nama dalam sains seksual bagi perlakuan memasukkan batang zakar ke dalam faraj untuk tujuan hubungan seks (intercourse).

Menurut satu kajian di Amerika Syarikat, hanya 30% wanita mendapat kepuasan seks (orgasm) secara kerap apabila melakukan hubungan seks (coitus).

Bagi wanita dan lelaki yang tidak tahu apa yang sepatutnya berlaku apabila klimaks (orgasm) sila rujukan halaman

Wanita Puas dan klimak
http://wanita.perempuanmelayu.info/belajarseks/sekswanita1.php


Jenis-jenis kepuasan Wanita
http://kamasutra.tipswanita.com/wanita-puas.php

Sekadar untuk memahami orgasm secara lucu
http://kamasutra.tipswanita.com/klimakseks.php

Dating Perempuan Melayu
http://dating.perempuanmelayu.info/

Apabila kepuasan yang sepatutnya dan dengan kerap tidak dicapai, kesannya seks menjadi hanya satu tugasan dan kewajipan, dan bukannya satu puncak hubungan kasih sayang dan cinta.

Suami sepatutnya bertanggung jawab atas kepuasan isteri, ia bukannya hanya tanggung jawab isteri untuk melayan suami.

CAT merupakan posisi yang diperbaiki untuk posisi seks yang biasa atau dengan panggilan posisi "missionary". Dalam posisi "missionary", wanita baring dan lelaki diatas mengadap antara satu sama lain, dan hubungan seks dilakukan dengan perempuan mengangkang dan lelaki dicelahnya.

Coital Alignment Technique (CAT), membaiki lagi kedudukan "missionary" ini.

CAT merupakan posisi seks yang dirancang untuk meningkatkan secara maksimum sentuhan batang zakar(penis) dan kelentit(clitoris).

Yang utama adalah posisi atau kedudukan hubungan seks itu sendiri. Dalam CAT, wanita akan baring dada ke atas dan lelaki akan baring diatas wanita dengan mengadap wanita, seakan posisi "missionary". Apa yang berbeza, bahagian pelvik lelaki berada atas pelvik perempuan dengan keadaan seperti menunggang.

Secara mudah apabila zakar sudah ditekan sedalamnya dalam faraj wanita. Lelaki naikkan badannya agar batang zakar bersentuhan terus dengan kelentit wanita.

Batang zakar perlulah berada didalam faraj perempuan dengan batang ditekan rapat pada "mons veneris". "Mon veneris" adalah bahagian daging lembut yang melindungi tulang pubik (pubic bone) wanita atas faraj(vagina).

Perempuan perlulah menggulungkan kaki pada paha lelaki, dengan lutut dibengkokkan tidak boleh lebih daripada 45 darjah. Buku lali perempuan perlulah diletakkan diatas betis lelaki.

Lelaki perlu memastikan berat dirinya sepenuhnya diimbangi oleh wanita. Lelaki juga perlu mengelak daripada menggunakan tangan dan siku untuk membantu. Pada awalnya wanita mungkin tidak selesa, adalah penting untuk memastikan bahagian pelvik lelaki tidak tergelincir ke bawah daripada pelvik wanita.

Amaran. Lelaki yang terlalu berat atau ratio berat antara pasangan lelaki dan perempuan, terlalu besar tidak digalakkan mencuba posisi seks ini. Ada risiko sesak nafas.

Dibaca macam sukar, ia memerlukan beberapa percubaan untuk memahami posisi seks ini. Yang pastinya dalam kedudukan seks ini, pergerakkan adalah terhad. Itulah tujuan CAT. Dalam hubungan seks yang biasa dilakukan, ia melibatkan pergerakkan keluar masuk batang zakar ke dalam dan keluar faraj.

Tumpuan utama Coital Alignment Technique (CAT) adalah pada pergerakkan pelvik lelaki dan perempuan. Dengan hanya pergerakkan pada pelvik, sentuhan dan ransangan batang zakar pada kelentit boleh dimaksimumkan.

Sekiranya berlaku pergerakkan lain, maka berlaku kesalahan dalam segi posisi seks CAT. Ia bukanlah Coital Alignment Technique (CAT). Oleh itu, dalam memahami posisi seks CAT, pergerakkan terhad hanya pada pelvik perlulah dicapai.

Setelah bersedia dengan posisi seks CAT, badan pula dapat diimbangi diantara kedua-dua pelvik, maka cara pergerakkan CAT perlu diberikan perhatian.

Pergerakkan dalam CAT melibatkan kedua-dua pasangan, tekan dan menekan pelvik masing-masing. Tekan dan menekan ini memerlukan kerjasama antara kedua-duanya. Ia melibatkan irama yang sama antara satu sama lain.

Wanita akan mulakan dahulu dengan menggerakkan pelviknya ke atas. Ini akan menyebabkan pelvik lelaki bergerak ke belakang. Lelaki perlu memastikan pelviknya bergerak dan masih mengekalkan tekanan berterusan pada pelvik dan kelentit wanita.

Dalam pergerakkan kebawah seterusnya, ia diterbalikkan, lelaki pula akan menggerakkan pelviknya ke bawah. Wanita pula akan memastikan tekanan pada kedua-dua pelvik dikekalkan dan kelentitnya tetap bersentuhan dengan batang zakar.

Apabila pergerakan ini diteruskan berirama bergilir-gilir antara satu sama lain, capaian klimak wanita akan lebih mudah dicapai dan lelaki dapat menahan keluar air mani dengan lebih lama kerana ia tidak melibatkan keluar masuk zakar.

Posisi ini juga turut membantu lelaki yang cepat pancut dalam memuaskan pasangannya.

Rujukan lain

http://www.womenshealth.org/a/coital_align_technique.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Coital_alignment_technique


Artikel sebelum ini

Pengendali BelajarSeks dan Blog Taman Wangi

Versi 1 14 May 2007

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Malaysia License. To view a copy of this license, visit
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/my/ or send a letter to Creative Commons, 543 Howard Street, 5th Floor, San Francisco, California, 94105, USA.

Jika anda berminat untuk menyebarkan, atau meletakkan dalam laman web anda, mana-mana artikel BelajarSeks, Anda dizinkan dengan syarat meletakkan sumbernya iaitu

Kitab Tajul Muluk Moden dan Taman Wangi di

http://tamanwangi.blogspot.com/
http://groups.yahoo.com/group/belajar_seks
http://groups.google.com/group/belajarseks

Adalah sukar dan mengambil masa menulis artikel sebegini. Hargainya.

Untuk tidak ketinggalan sebarang Email daripada Blog Taman Wangi atau Kitab Tajul Muluk Moden ini sila sertai kumpulan Email terhad melalui sambungan dibawah

http://groups.google.com/group/belajarseks

Atau hantarkan email kosong kepada

belajarseks-subscribe@googlegroups.com

Senarai Artikel-artikel BelajarSeks Dan Taman Wangi 2006

http://tamanwangi.blogspot.com/2007/02/artikel-belajar-seks-2006.html

Laman sampingan dan salinan Taman Wangi Kamasutra dan Tajul Muluk Moden
http://tamanwangi.perempuanmelayu.info/


No comments:

Post a Comment