Google Friend Connect




Making Money Online

Making Money Online
Making Money Online
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

14 January 2007

Seks Yang Baik Melegakan Stress

Seks Yang Baik Melegakan Stress

Cara dan bagaimana seks melegakan stress adalah terlalu komplek. Menurut kajian hubungan seks merangsangkan saraf-saraf yang berada jauh didalam bahagian pelvik. Saraf-saraf inilah mainkan peranan penting dalam mengendalikan paras hormon stress, mood dan daya perhatian.

Kajian juga mendapati tekanan darah tidak cepat meningkat bagi mereka yang melakukan hubungan seks malam sebelumnya.

Kajian yang dijalankan di Universiti Paisley di Scotkand mendapati lelaki atau wanita yang melakukan hubungan seks yang memuaskan sehingga 2 minggu sebelum satu peristiwa yang stress akan lebih baik menghadapi keadaan itu.

Kebaikkan ini hanya didapati sekiranya berlaku kemasukkan batang zakar jauh ke dalam faraj. Perkara ini tidak berlaku jika hanya melancap atau secara oral seks.

Adalah tidak menghairankan kenapa sifat lelaki menjadikan seks sebagai ruang untuk menghilangkan rasa stress dan tertekan. Namun ia bukan satu alasan. Seks yang baik perlulah atas dasar sayang dan cinta.

Malah wanita yang melakukan hubungan seks atas dasar sayang dan cinta akan lebih sempurna klimak atau orgasmnya berbanding hanya melakukan hubungan seks hanya kerana keinginan semata-mata.

Terdapat juga kajian mendapati air mani yang dilepaskan didalam faraj dapat memberikan manfaat kepada wanita dalam menghadapi stress. Kandungan air mani didapati mengandungi khasiat baik untuk wanita yang hanya boleh dapati apabila ia dilepaskan didalam faraj.

Namun wanita perlu berhati-hati. Mengizinkan air mani dilepaskan didalam faraj bukan sahaja boleh membawa kepada mengandung malah bagi yang bertukar-tukar pasangan akan membawa kepada penyakit. Setia kepada pasangan yang satu.

Malah memeluk pasangan anda akan menyebabkan tubuh mengeluarkan oxytocin, hormon yang menyebabkan rasa tenang dan rasa khayal yang dapat membantu dalam mengurangkan stress.

Dating Zone Wanita Dot Us
http://dating.perempuanmelayu.info/

Dapatkan pengetahuan rumah tangga

http://groups.google.com/group/belajarseks atau email kepada
belajar_seks-subscribe@yahoogroups.com

Simpanan Email lama

http://groups.yahoo.com/group/belajar_seks/

http://tamanwangi.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment