Google Friend Connect




Making Money Online

Making Money Online
Making Money Online
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 February 2007

Persediaan Sebelum Hubungan Seks

Persediaan Sebelum Hubungan Seks

Dating Perempuan Melayu
http://dating.perempuanmelayu.info/

Cybermoney2u
http://cybermoney2u.blogspot.com/

Tahukan anda organ seks yang paling utama adalah ... ? Bacalah untuk jawapan yang mungkin memeranjatkan anda.

Hubungan seksual perlukan jalan hubungan yang baik. Tubuh badan merupakan jalan penghubungnya. Tubuh badan lelaki dan wanita, perlu dalam keadaan bersih dan dengan disertakan dengan wangian yang sesuai agar hubungan seks yang dilakukan adalah bermakna dan boleh mencapai kepuasannya.

Hubungan seks boleh menjadi hambar apabila ada haruman yang kurang menyenangkan malah boleh terbantut hanya kerana bau datang daripada bau mulut.

Bersihkan gigi dan lidah selalu. Bukan setakat hanya untuk bersama malah setiap hari pagi dan malam agar kebersihan sentiasa dijaga. Digalakan anda menggunakan pengkumur mulut anti bakteria supaya dapat membasmi bau busuk mulut disebabkan bakteria pada gigi dan lidah. Kumur mulut dan kumur tekak selepas menggosok gigi.

Selain kebaikan kepada gigi dan hilangkan bau mulut, ia dapat membantu dalam mengurangkan masalah lain kepada anda yang suka mencium bahagian kelamin, zakar dan faraj, pasangan malah ia memberikan keselesaan kepada pasangan dan keyakinannya tentang kebersihan.

Lidah juga perlu diberus dengan lembut dan ia perlu dilakukan selepas memberus gigi. Berus gigi boleh digunakan untuk membersihkan lidah. Gosok lidah dengan berus gigi perlahan-lahan. Sedaya-upaya untuk capai bahagian dipangkal tekak. Kemungkinan besar akan rasa loya, jangan paksa, cuba setakat yang mampu. Yang penting ada usaha memberus lidah itu.

Tujuan memberus lidah adalah untuk membuang sisa makanan yang terlekat di lidah. Walaupun halus atau tidak kelihatan namun ia sudah cukup untuk bakteria punca bau nafas membiak.

Adakala mereka yang mempunyai nafas yang berbau dan tidak menyedarinya. Pasangan anda mungkin tidak memberitahu anda bertujuan untuk menjaga hati, namun adalah penting untuk anda bertanya sendiri dan mengetahuinya. Jika usaha penjagaan diatas masih tidak dapat membuang bau nafas, jumpalah doktor.

Amalkan pemeriksaan gigi dengan doktor gigi dua kali setahun. Gigi yang berlubang boleh membuat nafas berbau kerana sisa makanan yang terlekat didalam lubang gigi tidak dapat ditanggalkan dengan hanya memberus.

Begitu juga anda yang mempunyai bau badan yang kuat. Tanyalah pasangan anda untuk sebarang ketidak keselesaan. Gunakan sabun yang berubat atau anti bakteria seperti dettol. Jika masih berpanjangan sila jumpa doktor.

Apa yang ditulis diatas bukan hanya sekadar nasihat kebersihan. Organ paling utama dalam hubungan seks bukannya organ kelamin tetapi otak atau permikiran. Permikiran yang tenang dan selesa akan memberikan hubungan seks yang baik. Bau busuk dan ketidak selesaan hanya memadam api gairah dan kehendak mana-mana pasangan. Semua itu berpunca dari permikiran.

Bau yang harum, wangi, kulit yang bersih dan persediaan menjaga kebersihan mampu membuat pemikiran berfikiran lebih jauh dan seksi, malah menjadi gairah. Gairah yang dibangkit dengan perlahan dan semula jadi akan menghasilkan labido yang hebat. Selalu beringat, organ yang penting dalam hubungan seks adalah otak. Membangkitkan gairah otak perlukan cara yang lebih praktikal dan nyata.

Kini dipasaran terdapat pelbagai pembersih luar faraj wanita. Wanita kini menyedari kepentingan membersihkan bahagian luar faraj. Selain menghilang bau yang tidak menyenangkan daripada faraj, ia akan memberikan keselesaan kepada pasangan untuk mencium bahagian sulit wanita, perkara yang yang hebat untuk wanita tetapi jarang dilakukan oleh lelaki kerana masalah bau. Tentu wanita akan dicium dengan lebih gairah jika bahagian kelaminnya bersih. Tentunya wanita akan lebih puas sekiranya kelentitnya dijilat dengan lidah.

Sekira wanita mahu bahagian kelentit dijilat sehingga orgasm maka jagalah kebersihan luar faraj.

Tetapi harus diingatkan pilih pencuci yang bersesuaian dan untuk bahagian luar faraj sahaja. Para doktor ada yang tidak bersetuju dengan penggunaan pencuci dalaman faraj wanita atau dipanggil doch. Cucian dalaman dipercayai akan mengganggu keadaan semula jadi dalaman faraj wanita yang mengandungi yis dan bakteria baik. Tugas yis dan bakteria baik ini melindungi faraj daripada bakteria jahat punca keputihan dan bau kurang menyenangkan.

Untuk penjagaan dalaman, permakanan yang seimbang dan sihat itu penting. Yogurt dikatakan dapat memberikan keseimbangan dalam faraj wanita. Yogurt yang dimakan sebanyak dua bekas 200ml setiap hari mampu mengatasi masalah keputihan. Kini terdapat pelbagai produk yogurt dipasaran. Selain untuk kesihatan dalam faraj ia juga kaya dengan kalsium untuk kekuatan tulang. Amalkan makan yogurt dua ke tiga minggu untuk mengetahui kesannya.

Pengambilan EPO atau GLA sebagai makanan tambahan turut sesuaian untuk kesihatan seksual wanita. Pengambilan EPO dan GLA dikatakan dapat mengurangkan kesakitan PMS dan menjadikan edaran haid lebih tetap.

Lelaki sepatutnya menjaga kebersihan zakar terutama batang zakar kerana ia yang akan memasuki faraj wanita. Batang zakar yang bersih akan memastikan faraj wanita tidak dijangkiti dengan bakteria atau unsur yang tidak sihat. Walaupun tiada produk khusus untuk cucian zakar, produk cucian wanita masih boleh digunakan. Sabun anti bakteria seperti dettol juga sesuai untuk memberikan tahap kebersihan yang diperlukan sebelum hubungan seks.

Yang paling penting, jangkitan akibat virus HPV merupakan punca utama kanser pangkal rahim. Kebersihan batang zakar dan faraj perlu dijaga.

Beritahulah Tentang Kanser Pangkal Rahim
http://tipswanitasihat.blogspot.com/2006/12/beritahulah-kanser-pangkal-rahim.html

Kebersihan faktor penting dalam menyakinkan kemampuan memberikan seks yang terbaik. Ingat ya, organ seks yang penting bukan zakar atau faraj tetapi otak yang membawa ke pemikiran yang seksi dan gairah.

Semua difikiran. Selepas persediaan bermulalah permainan memanaskan berahi seks.

Artikel-artikel sebelum ini

Kenapa Perlu Makan Coklat Sebelum Berasmara
http://tipswanitasihat.blogspot.com/2007/02/kenapa-anda-perlukan-coklat.html

Perkara Yang Boleh Dibuat Untuk Hari Kekasih (Valentine)
http://tamanwangi.blogspot.com/2007/02/perkara-yang-boleh-dibuat-untuk-hari.html

Perkara-perkara Yang Wanita Perlu Tahu Tentang Seks
http://tamanwangi.blogspot.com/2007/02/perkara-perkara-wanita-perlu-tahu.html

Bahagian-bahagian wanita untuk dicium
http://tamanwangi.blogspot.com/2007/01/bahagian-bahagian-wanita-untuk-dicium.html

Pengendali BelajarSeks dan Taman Wangi

Versi 2 18 Febuari 2007

Kitab Tajul Muluk Moden dan Taman Wangi di

http://tamanwangi.blogspot.com/
http://groups.yahoo.com/group/belajar_seks
http://groups.google.com/group/belajarseks

Untuk tidak ketinggalan sebarang Email daripada Kitab Tajul Muluk Moden ini sila sertai kumpulan Email terhad melalui sambungan dibawah

http://groups.google.com/group/belajarseks

Atau hantarkan email kosong kepada

belajarseks-subscribe@googlegroups.com

Senarai Artikel-artikel BelajarSeks Dan Taman Wangi 2006
http://tamanwangi.blogspot.com/2007/02/artikel-belajar-seks-2006.html

No comments:

Post a Comment